A Bled-tó

...egyenesen a tündérmesékből

A Bled-tó Bled városának része, amely egyben Bled község központja is. Az egyik fő látványosság a gleccseri eredetű tó, amely fölött a vár magasodik. A tó közepén található egy kis sziget, amelyen a Nagyboldogasszony-templom magasodik. A hiedelem szerint aki háromszor megkongatja a harangot, arra nagy szerencse vár. 

53788224_2354346314615841_4735538972434890752_n.jpg

A szigetre csónakkal lehet átevezni, illetve a helyiek által készített, pletna nevű csónakkal átjutni. Mi csónakkal eveztünk át (én nem, én csak aktívan ültem és féltem :D), ami kissé ingatag, de felejthetetlen.

Mindenképp érdemes megnézni, a tó csodás környezetben terül el, hegyek veszik körbe. A várból nagyszerű kilátásban lehet részünk. A tó környékén kiépített turistalétesítmények várnak, így egy kellemes kávét vagy egy finom ebédet is elfogyaszthatunk.

További képeim a helyről itt találhatók. Sajnos március elején látogattam meg, így az idő nem volt kedvező hozzá.

Forrás: https://hu.wikipedia.org/wiki/Bled